Kami Blogger

25 March 2014

MH370

assalammualaikum..

setelah beberapa hari .. berapa jam .. berapa ribu detik menanti.. semalam .. jam 10 malam 24 Mac 2014 .. PM umumkan berita sedih .. berita yang semua orang pon harap tak terjadi .. namun kuasa ALLAH siapa mampu nafikan .. ketentuan Tuhan siapa nak dustakan .. MH370 dipercayai berada di Lautan Hindi .. ALLAH syahdu .. mata panas .. meremang bulu roma .. sedih .. kita orang luar bole rasa pilu .. boleh rasa kecewa .. apatah lagi yang rapat dengan mereka .. ya ALLAH kuatkan semangat mereka menghadapi dugaan Mu ALLAH .. ku pohon yang baik-baik buat mereka .. dengan doa dari serata dunia .. moga tenang dan damailah mereka semua ..

meratap pilu aku rasa perkara normal bagi semua yang kehilangan .. mohon lah yang lain paham kesengsaraan mereka .. aku yakin semua akan mengalirkan air mata .. namun kesedihan setiap insan berbeza .. cara mereka menangani kelauh kesah pun lain-lain cara .. berilah mereka peluang .. ALLAH pon tak melarang kita bersedih .. cuma tidak boleh berlebihan .. cuma pada aku .. di awal kehilangan ini .. tentu saja ramai yang terjelepuk bertanya mengapa dugaan ini datang pada mereka .. ajarlah mereka mengucap .. bersyahadah dan bertahmid .. moga setiap titis air mata tu mendekatkan kita pada Pencipta ..

dan ku harap pada yang menabus dusta .. bertaubatlah .. semoga ALLAH ampunkan dosa kalian membuat onar dan nista pada mereka yang tak pernah mengenali kamu ..

last but not least .. pasukan SAR, terima kasih atas segala kerja dan keringat .. meski semua kecewa .. tapi sesungguhnya semua dah cuba untuk buat yang terbaik .. keikhlasan dalam menjalankan tugas serta semangat yang tak pernah luntur akan diganjari ALLAH insyaALLAH ...

ALFATIHAH buat semua ..




No comments: