Kami Blogger

04 July 2014

Kesian ...

assalammualaikum

terpanggil untuk menulis .. sebab rasa muak dan terkilan dengan manusia zmn ni ..
maju sangat ke kita ? bagus sgt ke kita ? suci sgt ke hati kita ???
bila yang baik di kotak katik kan .. bila yang indah kita pertikaikan .. bila yang berpahala kita sindirkan .. bila yang cantik kita salahkan ?

semua yang baik kita keji .. orang ni pakai tudung kita kritik niat dia .. 
siapa kita ? baik sangat ke hati kita ? smpi kita bole judge niat orang lain ?

orang masuk islam pon kita kritik .. pdahal kita ni islam ...
solat kita ni sempurna ? ibadat kita ? jadi ? kenapa org nak masuk islam kita pertikai ?
siapa kita ?

orang buat sedekah dan kebaikan di halang .. apa niat kita ?
apa doa orang tu bersedekah ? apa dosa manusia yang kita tak tau .. mungkin da cuba yang terbaik .. tp memang dah ALLAH tulis rezekinya sikit ? riak sungguh kita dengan kesenangan y ALLAH bg ..

ALLAH banyak la kemungkaran dalam dunia sekarang ni .. ARAK JUDI RASUAH PELACURAN .. tu isu tu .. lagi besar dan tentu2 la dosa kan ? napa xde pon orang nk keji mereka2 ni ? nape takde pun tindakan untuk halang dorg ni ? nape ?? 

nape orang y bole nampak niat baik .. tu la y kita nak susahkan .. me is not ustazah or apa .. ni purely opinion .. sebab rasa geram ngn org y sibuk nk judge benda2 baik ni .. geram !

semoga ALLAH buka hati kita untuk sentiasa bersangka baik dengan setiap yang dah ALLAH tulis .. kerana ALLAH la sebaik-baik perancang .. dan semoga semua kebaikan yang nak dibuat akan dapat dibuat dengan mudah .. sebab kalau kita tak mampu nak senang kan orang .. cubalah jangan susahkan orang .. boleh ?????




5 comments:

Dyan The Quickers said...

marah betul tu huhu sabar, sabar, manusia zaman sekarang ni memang tak boleh tengok orang lain senang, ada je salahnya, sekarang ni dah terbalik dah, yang baik dihina, yang keji dipuji,, nauzubillah minzalik

Yun Sing said...

Kite setuju :)

Amal Salleh said...

sabar2 tp stil rs kecewa .. kan :(

nuyui a.k.a miss YUI said...

mcm2 manusia skg ni..

Amal Salleh said...

tau xpe .. pelik2 ~